21 kwiecień 2011 - Wyjazd do Polski

W środę wieczorem zaczęliśmy przygotowywać się do wyjazdu do Polski na święta. Z racji, iż Wielkanoc w tym roku wypadła na Ukrainie w tym samym okresie co w Polsce, po raz kolejny nie miałem możliwości przyjrzenia się jak nasi sąsiedzi obchodzą Wielką noc w obrzędzie prawosławnym.

Spakowani, niemniej ze sporą ilością pustego miejsca udaliśmy się w czwartek na lotnisko. Zamówiona taksówka z Troeshciny na lotnisko kosztowała 140 UAH. Co przy słabnącej hrywnie wydaje się normalną ceną. O 14.05 mieliśmy samolot.

Problemem było tylko to, co wyszło na odprawie, iż na moje nazwisko były dwie rezerwacje, natomiast Liuda biletu nie miała. Trochę się przestraszyliśmy, jednak wszystko udało się odkręcić.

O 14.05 wystartowaliśmy. Czyli promocja LOTu - bilety za 320 zł w dwie strony, działa!

Tak tanio jeszcze nie podróżowałem. Dobrze prawią w materiałach reklamowych Lotu - "Otwieramy się na wschód"

I oby tak było częściej i żeby otworzyli się jeszcze na Gdańsk :)

W samolocie poczęstowali kanapkami i  napojami - ja tradycyjnie, poprosiłem o białe winko. Prócz tego otrzymaliśmy jeszcze czekoladowy cukierek.

Czyli jest lepiej niż w Wizzair ;)

Do Warszawy dolecieliśmy bezproblemowo. Zdążyliśmy trochę pochodzić po Złotych Tarasach by ok 18 pojechać pociągiem do Torunia w odwiedziny do brata.

Tam piwkowanie, nocleg i następnego dnia samochodem do Słupska. Po 4 miesiącach rozłąki, znowu mogłem wsiąść do swojej "gwiazdki", którą zostawiłem rodzicom.

Śmiga że aż miło, szkoda tylko że ceny paliwa także "śmigają w górę"

Same święta upłynęły w bardzo przyjemnej atmosferze. Jedzenie, piwkowanie, nicnieróbstwo, jedzenie, czytanie, gra w kosza, jedzenie...

Pokazałem Liudzie Ustkę, Darłowo i cały Słupsk, który na tle "stutysieczników" ukrainskich wygląda jak zachodnia metropolia. Nie ma co, tego typu miasta na Ukrainie są daaaaleko w tyle. Liuda też to widziała

A przecież to tylko Słupsk....

Kijów i nie tylko I Wiza I Praca I Mieszkania I Transport I Kolej I Ceny I Odessa I Symferopol I Donieck
Polityka i gospodarka I Nowa Europa Wschodnia  I  Ośrodek Studiów WschodnichWPHiI I Kolegium Europy Wschodniej